Komunální odpad – fyzické osoby a vlastníci nemovitých věcí nepodnikající
- Smluvní vztahy, které byly uzavřeny na odvoz odpadu do 31. 12. 2021 zanikly. Nájemci či majitelé nemovitostí tak už nebudou dostávat za svoz odpadu faktury.
- Pro majitele nemovitostí určených k bydlení nebo rodinné rekreaci změna znamená, že se musí registrovat u správce poplatku, kterým je Úřad městyse Černý Důl. Tuto povinnost musí splnit buď vlastník nemovitosti, anebo ten, kdo na základě plné moci zastupuje vlastníka.
- Výše poplatku se stanovuje podle objednaného objemu svozových nádob, u neobydlených nemovitostí nebo nemovitostí bez odpadové nádoby je vyhláškou stanoven minimální objem, ze kterého je poplatek vypočten.
- Za litr objednané kapacity odpadové nádoby (popelnice) se platí 0,50 Kč. Poplatek se platí i z prázdné nemovitosti nebo nemovitosti, která neužívá odpadovou nádobu, a to za 60 l měsíčně za nemovitost, která neužívá odpadovou nádobu.
- Příklad: Domácnost v rodinném domě, která používá odpadovou nádobu velikosti 120 litrů s frekvencí svozu jedenkrát 14 dní, zaplatí 1560 korun za rok.
- Poplatek je splatný jednou ročně a sice za období od 1.1. do 31.12. předcházejícího roku, s termínem splatnosti 15.3. následujícího roku.
- Všem poplatníkům bude s předstihem zaslán platební výměr s údaji o platbě.
- Odpadové známky vydává Úřad městyse Černý Důl, jsou platné po celou dobu zaplacení poplatku (není je potřeba měnit každý rok).
Termíny svozu komunálního odpadu z domácností pro rok 2024
Více informací v příloze: Termíny svozu komunálního odpadu 2024.pdf (403.96 kB) (114.73 kB)